رساله طراحی مدرسه فوتبالدانلود فایل کامل معماری رساله طراحی مدرسه فوتبالدر قالب فایل word و متشکل از 240 صفحه قابل ویرایش بخشی از محتوا ::غریبه شدن تدریجی فضاهای شهری ، در اثر عدم توجه عدم توجه به رویکرد اجتماعی – فرهنگی در طراحی این گونه فضاها ، که منجر به تضعیف تعاملات اجتماعی شده ، دستمایه ای است برای توجه به یک فضای شهری که هنوز از پتانسیل های بالای به عنوان یک فضای تعامل بالا بر خوردار است. در دنیای امروز ورزش جزیی از فلسفه زندگی شده و معماری ورزشی و آموزش ورزشی به عنوان سمبل اقتصادی و بازتاب یک فرهنگ در حال رشد ، شناخته می شود و طراحی مدارس فوتبال بر پایه ارتقاء ابعاد جسمی – روحی انسان و نیز تسهیل روابط اجتماعی – فرهنگی در قالب های جمعی مورد توجه استفهرست مطالب رساله و مطالعات طراحی مدرسه فوتبال :فصل اول:مدرسه فوتبال ۴۱-۱-پیشینه فوتبال ۴۱-۲-فوتبال در قرون وسطی ۶۱-۳-کالچو فیورنتینو (فوتبال فلورانسی=توپ زدن با پای فلورانسی) ۹۱-۴-عدم تصویب و تلاش جهت منع بازی فوتبال ۱۰۱-۵-مدارس عمومی انگلیسی ۱۲۱-۶-پیشرفتهای دیگر در دهه ۱۸۵۰ ۱۷۱-۷-انجمن فوتبال ۱۸۱-۸-شرایط بازی ۲۰۱-۹-شکلگیری فوتبال امروزی ۲۷۱-۱۰-جهانی سازی انجمن فوتبال ۲۸۱-۱۱-جهانی سازی “انجمن فوتبال” ۲۹منابع: ۲۹فصل دوم:اماکن ورزشی ۳۰۲-۱-تعریف ورزش ۳۱۲-۲-تعریف تربیت بدنی ۳۱۲-۳-تاریخچه لغوی ورزش ۳۱۲-۴-منشاء ورزش ۳۲۲-۵-تاثیرات ورزش (فواید عمومی) ۳۲۲-۶-اثرات روانی ورزش ۳۳۲-۷-ورزش و جامعه ۳۵۲-۸-ورزش و دین اسلام ۳۷۲-۹-دیدگاههای اندیشمندان اسلامی درباره ورزش ۳۷۲-۱۰-ورزش در تمدنهای بشری ۳۸۲-۱۱-ایران باستان: ۴۰۲-۱۲-سابقه تاریخی ورزش در ایران ۴۶۲-۱۳-ورزش علمی ۵۱۲-۱۴-ورزش و علم فیزیولوژی ۵۱۲-۱۵-ورزش و علم پزشکی: ۵۱۲-۱۶-ورزش و علم تغذیه: ۵۲۲-۱۷-ورزش و علم روانشناسی: ۵۳منابع: ۵۵فصل سوم:مبانی نظری ۵۶۳-۱-بررسی مفهوم فضا در معماری ۵۶۳-۱-۱-کیفیت فضا: ۵۶۳-۱-۲-ویژگیهای فضا ۶۰۳-۱-۳-معماری بر پایه فضا ۶۳۳-۱-۴-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان ۶۴۳-۱-۵-نظر اندیشمندان در مورد فضا ۶۸۳-۲-رابطه درون و بیرون در معماری ۷۰۳-۳-رنگ در معماری ایران ۷۷۳-۴-ایهام وتداعی ۷۹۳-۵-گوناگونی معماری در ایران ۸۰۳-۶-حجم در معماری ایران ۸۱منابع: ۸۲فصل چهارم : استانداردها و ضوابط طراحی و برنامه فیزیکی ۸۴۴-۱-ملاحظات محیطی ویژه ورزش ۸۴۴-۲-نور طبیعی ۸۴۴-۳-سایر ویژگیها وشرایط استفاده ازنورمصنوعی: ۸۴۴-۴-عایق کاری ۸۵۴-۵-تهویه مناسب ۸۶۴-۶-مقررات ایمنی از حریق ۸۷۴-۷-ساختمانهای جنبی استخر ۹۰۴-۸-رختکن وکفشداری ۹۱۴-۹-ابعاد و اندازه رختکن و کفشداری ۹۱۴-۱۰-سرویسهای بهداشتی ۹۲۴-۱۱-دوشها ۹۳۴-۱۲-اطاق کار و رختکن اختصاصی منجیان و مربیان ۹۳۴-۱۳- اتاق )احیا(کمکهای اولیه ۹۳۴-۱۴-سونای خشک ۹۴۴-۱۵- سونای بخار ۹۴۴-۱۶-اصول ایمنی در استخرها ۹۵۴-۱۷-ویژگیهای بوفه یا رستوران ها استخرها ۹۵۴-۱۸-استاندارد های سالن های بدنسازی ۹۶۴-۱۹-استانداردهای تنیس روی میز ۹۸۴-۲۰-استانداردهای فضاهای ورزشی ۱۰۲۴-۲۲-خرپاها : ۱۱۶۴-۲۳-تیرها و دالها: ۱۱۸۴-۲۴-سازه های کابلی : ۱۲۰۴-۲۵-سازه های چادری : ۱۲۲۴-۲۶-سازه های فضا کار : ۱۲۳۴-۲۷-سازه های هوای فشرده: ۱۲۵۴-۲۸-سازه های گنبدی: ۱۲۷منابع: ۱۲۷فصل پنجم:طراحی اقلیمی وبررسی پیشینه تاریخی ۱۲۸۵-۱-موقعیت جغرافیایی ۱۲۸۵-۲- موقعیت طبیعی ۱۲۹۵-۳-توپوگرافی و ناهمواری های شهر تهران ۱۲۹۵-۴-تاریخچه شهر تهران ۱۲۹۵-۵-ویژگی های اقلیمی ۱۵۴۵-۵-۱- تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی ۱۵۴۵-۵-۲- تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی ۱۵۵۵-۵-۳- بررسی نمودار بیوکلماتیک شهر و انسانی تهران ۱۵۶۵-۶-اصول طراحی اقلیمی ۱۵۷۵-۶-۱-تعیین جهت و فرم ساختمان با توجه بـه اقلیم ۱۵۷۵-۶-۲-تهویه طبیعی در رابطه بااقلیم ۱۵۹۵-۶-۳-فرم ساختمان در رابطه با اقلیم ۱۶۰۵-۶-۴-نتیجه گیری و تعیین تدابیر طراحی اقلیمی ۱۶۱۵-۷-تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران ۱۶۲۵-۸-مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران ۱۶۵۵-۹-کیفیت هوا در منطقه ۲۲ شهرداری تهران ۱۶۸۵-۱۰-شبکه حمل و نقل منطقه ۲۲ شهرداری تهران ۱۷۰۵-۱۱-ضرایب تعدیل زیست محیطی و شهرسازی ۱۷۶۵-۱۲-ضوابط جلوگیری از افزایش محدوده شهرها ( مصوبه مورخ ۱۰/۸/۷۸) ۱۷۹منابع ۱۸۲فصل ششم: معرفی و بررسی چند نمونه مجموعه ورزشی ۱۸۳۶-۱-مجموعه ورزشی مونترال کانادا ۱۸۳۶-۲-مجموعه ورزشی ندرگلت سوئیس: ۱۹۱۶-۳-مجموعه ورزشی مانی کپیتال امریکا ۱۹۳۶-۴-مجموعه ورزشی شارلوت امریکا ۱۹۷۶-۵-مجموعه ورزشی آزادی تهران ۲۰۷۶-۶- مجموعه ورزشی چند منظوره سایتاما ژاپن ـ رنزوپیانو ۲۱۱۶-۷- مجموعه ورزشی المپیک توکیو ژاپن ـ کنزوتانگه ۲۱۳منابع: ۲۱۴فصل هفتم :کانسپت و طراحی ۲۱۴۷-۱-طراحی ۲۱۴۷-۱-۱-کانسپت ها: ۲۱۵۷-۱-۲- ایده و طرح نهایی ۲۱۷۷-۱-۳- طراحی معماری ۲۱۹۷-۲-ایده ها: ۲۲۱۷-۳-سناریوهای کانسپچوال ( مفهومی ) ۲۲۳۷-۴-نظریه کوین روش می گوید ۲۲۵۷-۵-نظریه :ادوارد لارابی بارنز می گوید ۲۲۶۷-۶-سلسله مراتب کانسپت ۲۲۷۷-۷-انواع پنجگانه کانسپت: ۲۲۸۷-۷-۱-کانسپت قیاسی (Avalogies) 228۷-۷-۲-استعارات و تشبیهات (کانسپت های استعاری) (Metaphores and Similes) 231۷-۷-۳- (کانسپت های جوهری) Essences 231۷-۷-۴-پاسخ مستقیم و حل مساله (کانسپت های برنامه ای) Prigrammatic 234۷-۷-۵-ایده آل ها (کانسپت های ایده آل گرا) ۲۳۵۷-۸-کانسپت طرح ۲۳۶منابع: ۲۳۶